tisdag 28 oktober 2008

Long time no see

Det var ett tag sen jag skrev. Mest beror det på att jag har haft enormt mycket annat att göra, främst studierna. Men det beror också på att det inte har kommit speciellt många spel värda att lägga ner mer tid på än den tid jag har att recensera dem i Gejm.
Nu är det ändring på detta. Det är höst och det innebär för de flesta gejmers att det är dags att säga upp bekantskapen med alla vänner(i varje fall de som inte spelar tv-spel), säga upp sig från jobbet eller sluta plugga till tentor och koncentrera sig helt på den ohemula mängd spel som släpps innan jul. Jag har fått okristligt många recensionsexemplar de senaste två veckorna, vilket medför att jag kommer dumpa minst ett spel på Niklas(det lutar åt Far Cry 2, mest för att jag inte hunnit testa det mer än kanske en kvart och på den kvarten fastnade jag inte).
I övrigt spelar jag Fable 2(Niklas kommer recensera det, men jag vägrar vara utan detta spel, så det måste spelas), Bioshock(till PS3), Brothers in Arms: Hell's Highway(som ska recenseras imorgon), FIFA Manager 09, Europa Universalis 3: Complete Edition och Crysis Warhead. Och snart kommer Fallout 3 och Mirror's Edge.
Det som går varmast hemma är dock Spiderman: Web of Shadows. Det överraskade stort på mig och jag tror jag har gått och blivit förälskad. Det handlar om den där typen av förälskelse där man ser alla små fel och brister som något charmigt och gulligt. För det här är ett spel som har massvis med fel. De flesta av dem ignorerar man dock glatt bara man börjar web-swinga genom ett väldigt levande New York. För det är det jag gör mest, kastar mig fram och tillbaka mellan skyskrapor med vinden visslande i öronen och lite rädsla i halsgropen. För det är faktiskt en hissnande upplevelse med en fartkänsla som infinner sig direkt. Så jag säger det redan nu; om du gillar Spindelmannen, så spring och köp det här spelet. Det är mil bättre än tidigare spel i serien och tack och lov bygger inte det här spelet på någon film, så det finns faktiskt en intressant story.
Jag kommer recensera spelet mer utförligt nästa vecka, nu vill jag inte skriva mer. Jag längtar tillbaka till New York, Peter Parkers usla one-liners och lite hederlig skurk-aga a la Spindelmannen.

Inga kommentarer: